تمهیدات امنیتی بعد از هک شدن اسنپ فود چیست
بامداد روز یک شنبه، ۱۰ دی، تمامی دیتای و اطلاعات کاربران اسنپفودهک شدن. بعد از هک شدن اسنپ فود و سازمان های همانند این شرکت ، می بایست یک سری تمهیدات امنیتی...
تمهیدات امنیتی بعد از هک شدن اسنپ فود چیست
بامداد روز یک شنبه، ۱۰ دی، تمامی دیتا و اطلاعات کاربران اسنپفودهک شدن. بعد از هک شدن اسنپ فود و سازمان های همانند این شرکت ، می بایست یک سری تمهیدات امنیتی انجام شود تا آسیب ها به حداقل برسد ، در این مقاله لیست تمهیدات امنیتی و استاندارد های مورد نیاز را مورد بحث قرار می دهیم :
-
تشخیص و اطلاعرسانی سریع:
- به سرعت تشخیص دهید که چه اطلاعاتی هک شدهاند و به چه مقدار.
- اطلاعرسانی سریع به مشتریان و ذینفعان در مورد وقوع حادثه و اقدامات اصلاحی که در دستور کار قرار گرفته است.
-
تشکیل یک تیم پاسخگویی به حادثه (IRT):
- تشکیل یک تیم متخصص برای مدیریت حادثه و پاسخ به سرعت به وقوع آمده.
- تعیین مسئولیتها و وظایف اعضای تیم پاسخگویی.
-
تحلیل علل و شناسایی نقاط ضعف:
- تحلیل دقیق علل حادثه و شناسایی نقاط ضعف امنیتی در سیستم.
- اصلاح نقاط ضعف و ارتقاء سیاستها و رویههای امنیتی.
-
تعیین ابعاد حادثه:
- تعیین ابعاد حادثه و اطمینان از اینکه کدام اطلاعات دقیقاً دسترسی یافتهاند.
- ارائه اطلاعات دقیق به مراجع نظارتی و حقوقی.
-
تعامل با مراجع قانونی و نظارتی:
- مشاوره با تیم حقوقی و همکاری با مراجع نظارتی.
- پیگیری الزامات قانونی مرتبط با اطلاعرسانی به مشتریان و ارائه گزارشهای حادثه به مراجع قانونی.
-
ارتقاء امنیت:
- اجرای اقدامات فوری جهت ارتقاء امنیت سیستم و پیشگیری از حوادث مشابه در آینده.
- ممکن است نیاز به تغییر یا ارتقاء فناوریها، مکانیسمهای شناسایی نفوذ، یا افزایش دسترسی کنترلهای امنیتی باشد.
-
پیگیری با مشتریان:
- ارائه اطلاعات به مشتریان در مورد اقداماتی که برای بهبود امنیت اتخاذ شدهاند.
- ارائه راهنمایی به مشتریان در مورد تدابیر امنیتی افرادی که اطلاعاتشان ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته باشد.
-
آموزش و آگاهی:
- برگزاری دورههای آموزشی برای کارکنان و کاربران در مورد امنیت اطلاعات و پیشگیری از حوادث امنیتی.
-
همکاری با ارگانهای امنیتی:
- اطلاعرسانی به ارگانهای امنیتی محلی یا بینالمللی در صورت لزوم.
- همکاری با نهادهای مرتبط در صنعت جهت به اشتراک گذاری تجربیات و اطلاعات.
-
تحقیقات دیجیتال:
- انجام تحقیقات دیجیتال جهت شناسایی فرد یا گروهی که مسئول حمله بودهاند.
- همکاری با ادارات انفورماتیکی و پلیس جهت پیگیری حملهکنندگان.
-
تدابیر اصلاحی:
- اجرای تدابیر اصلاحی جهت بهبود امنیت اطلاعات و جلوگیری از تکرار حوادث.
- اصلاح فرآیندها و تجهیزات بهمنظور افزایش مقاومت در برابر تهدیدات امنیتی.
-
تبلیغات هوشمند:
- اگر مشتریان متاثر شده از حادثه به عنوان نتیجهای از اطلاعرسانی به ایشان، خدمات خاصی دریافت کردهاند، این موارد را به شکل مثبت تبلیغ کنید.
دیدگاه های مربوط به این مقاله (برای ارسال دیدگاه در سایت حتما باید عضو باشید و پروفایل کاربری شما تکمیل شده باشد)
تعداد 2 دیدگاه ثبت شده
بسیار عالی بود استاد ولی متاسفانه تو ایران بعد از حمله گزارش هم که میدی توجهی نمی کنند
آره متاسفانه ایران جای عجیبیه . 😑